Khamis, 6 Disember 2007

ReSaH HaTiKu BiLa.........


Hari semalam adalah hari kesengalan bagi diri ku..... ntah pa lah yg aku buat... Dari pagi hingga petang sambung kemalam hari... masih hujan... sampai demam aku di buat nyerk... sebab nyerk...????

Di petang hari,aku menuju ke jalan menghala rmh si dia..... aku tak mengharapkan kiter org bertemu semula. Itu pun Sebab mencari apam balik tuk ayah.... hai,ntah lah.... ajak lah adik aku si Uda teman... sampai ke kedai nyerk... tutup plak.. sakit btul hati... pujuk ati.. mgkin kedai lain buka kot?!...cari pun yerk cari..xder pun yg gerai yg jual... telefon ayah...yg dia nk mkn tu xda jual...
ayah ckp "bli je lah goreng pisang k,keropok lekor k..........."
aku grk pi bli pa yg di suruh... Aku bwa motor dgn hujan yerk lgi.. temanku minta xpyh lah aku singgah mne2x... takut demam plak... aku bru trgerak nk ke kedai runcit nk bli asam... hehehe..snek kegemaran ku...

Mlm tiba, aku tergerak hati tuk sms bf aku.... Em.. aku tya die dah mkn k? dia jwb dah mkn... Em...dia dmm mengigil bdn dia...rsu hati aku di buat yerk... tak pa lah..aku bgi petua nk kurg kan dmm..agar dia dlm keadaan selesa... ingat kan dia mkn ubat... cm biasa lah... MY SWEET..... awal dia tdo mlm ni.. aku plak bca komik2x adik aku tuk hilg kan rse boring dgn kpla yg pening...

Mata semakin kuyu bila jam berdetik pukul 11 mlm.. Aku kemas semua barang yg bersepah atas katil aku.. tuk ku rebahkan bdn yg lemah ni... em...tenang tul rase dpt baringtanpa sebarang gangguan... biasa yerk..time2x cmni..kedengaran suara tangisan bayi sebelah rumah... hehehe..... Aku telah lena di buai mimpi.....

Jam kul 3 pagi,aku tesedar dari tdo...." lak,knp lah tersadar plak ni?"
Berbisik hati aku sendiri.... em...hpon aku menunjukkan jam 3.23 pagi. Spe lah hntr sms tgh mlm tdi dlm pukul 12.04mlm....Sampai 3 mesej ku terima aku terima sms dari.......................????

2 Sms tu...
"Eja,srroy ganggu,sbnrnye,bln ni bln paling sedih dlm hidup sya,sbb pa yg sya kjr slma ni smuanya hya jdi angin...susah nk d genggam...cma rse ia brlalu je...sya sedih,mnagis,kcwa,mcm2 lgi ntah la...knp bla sya kjr sesuatu bnda,ia susahnk dpt?... bla trjdi mcm ni sya mula terkenang bnda lama...lebih2x lgi pada eja,entah knp pun xtau...sya tau sya dah byk kali susahkan,sakitkan hati eja...sya tau eja x mgkin dpt terima sya lagi... tapi knp awak yg sya ingat? knp? knp? knp? Eja mcm tu juga k?....Knp?knp?"

1 Sms lgi
" Sya mta maaf,krna sya xtau nk tya siapa lgi...klau sya da slh pada eja maafkan lah sya... agar sya dpt ketenangan....knp sya mcm ni? knp?"

Terkedu aku seketika...apa lah si dia ni...di buatnyerk aku ni mati akal sejenak.....
aku bls lps bca....
" awak,sya terus terang kat awak.... sya xda simpan dendam pda awak...sbb keluarga awak bnyk mengajar sya tentang harga kasih sayang....kerna ia trlalu bermkna.... sya nk ucapkan trima kasih kat awak sbnr yerk.... krna kasih syg yg sya cri,tlh sya jumpa..ia ibarat sebutir permata yg amat bernilai.... tentang diri awak..bagi sya telah saya simpan dlm memori saya yg lama....."

Apakan daya diri ku ini... aku dah buntu dgn cinta kita dulu...

Tiada ulasan: